Awarie

Problem z funkcjonowaniem poczty – s14

Aktualizacja 13:29

Uprzejmie informujemy, że o godzinie 13:12 funkcjonowanie usług powiązanych z pocztą na klastrze s14, powróciło do prawidłowego działania. Nasi specjaliści dokładnie przeanalizowali moment wystąpienia problemu oraz już zaiplementowali poprawki mające zapobiec tego typu incydentom w przyszłości. Przepraszamy za niedogodności, aczkolwiek każdy incydent tego typu, umacnia naszą infrastrukturę i pozwala eliminować problemy w dążeniu do oferowania najwyższej jakości usług na rynku.

 

_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Z przykrością informujemy, iż od godziny 11:49 na usługach związanych z serwerem s14, odnotowujemy problem z funkcjonowaniem poczty.

Wiadomości do skrzynek pocztowych docierają, lecz nie ma możliwości nadawania wiadomości oraz ich odczytywania.

Nasz dział administracji pracuje nad jak najszybszym rozwiązaniem problemu.

Przepraszamy za niedogodności.

 

 

Poczta

Lepsze filtrowanie spamu

Korzystając z przycisku SPAM, który pojawił się w ramach poczty webmail pod adresem http://poczta.zenbox.pl mogą Państwo nie tylko oznaczać wiadomości jako spamowe, ale jednocześnie pomagać w budowaniu lepszych filtrów w charakterze globalnym. Czytaj dalej »

Poczta

Kontrola nad spamem

Niezmiernie miło nam poinformować, że po stronie webmaila działającego pod adresem http://poczta.zenbox.pl znajdą państwo teraz dodatkowy przycisk umożliwiający oznaczenie wiadomości jako spamowej lub też gdy w folderze z niechcianymi, znalazła się jakakolwiek niesłusznie oznaczenie, że do takich nie należy. Czytaj dalej »

Informacje

Prace związane z klastrami pocztowymi

Uprzejmie informujemy, że od kilku dni, głównie w stosunku do klastrów s10 oraz s12, zanotowane zostały problemy dotyczące stabilności działania poczty objawiające się trwającymi od kilku do kilkunastu minut problemami z logowaniem się na skrzynki oraz ich spowolnionym działaniem. Sytuacja ta nie miała wpływu na dostarczanie wiadomości, a jedynie mogły pojawić się nieznaczne opóźnienia. Dział administracji podjął stosowne działania, aby zażegnać zaistniałe problemy.

Jednocześnie chcemy poinformować, że dziś w nocy przeprowadzone zostaną prace mające na celu zabezpieczenie przed ponownym wystąpieniem tego typu sytuacji w przyszłości. Przerwa związana z przeprowadzanymi pracami nie powinna trwać dłużej niż kilkanaście minut i nie będą miały wpływu na dostarczenie wiadomości. W ich trakcie utrudnione będzie logowanie się za pośrednictwem klientów e-mail oraz webmaila zenbox pod adresem http://poczta.zenbox.pl.

Przepraszamy za zaistniałe utrudnienia.

Informacje

Poczta zenbox – zmiany, zmiany

Niedawno dość nieśmiało informowaliśmy z uwagi na cały czas trwające prace o tym, że wdrożeniu podlega nowa infrastruktura obsługująca pocztę. Wiemy doskonale jak ważnym elementem jest dla Was ta usługa, tak więc systematycznie i sukcesywnie staramy się ją ulepszać, tak aby nie tylko działała stabilniej, ale i jej obsługa była szybsza i co za tym idzie, mimo iż wiąże się to często z pracą, przyjemniejsza.

Jakiś czas temu bazując na sygnałach od Was wprowadziliśmy ulepszony system antyspamowy, który wyeliminował jak wynika z naszych informacji bardzo wiele niechcianych wiadomości. Dziś niezmiernie miło nam poinformować, że w czwartek 14 kwietnia, po wielu testach, rozpoczęliśmy wdrożenie na poziomie webmail nowej infrastruktury pocztowej.

Tutaj jak w wypadku każdej zmiany prosimy Was o opinie tj. czy zgodnie z testami jakie wykonaliśmy działanie jest szybsze, czy zwróciliście uwagę na elementy, które powinny zostać poprawione, usprawnione lub przyspieszone. Każdy głos tego typu jest dla nas bardzo ważny, ponieważ nie chcemy działać na zasadzie wprowadzania ulepszeń jedynie pod kątem tego na co zwracamy uwagę sami, ale przede wszystkim Wy, nasi klienci.

Backup

Rozbudowa infrastruktury kopii zapasowych – ciąg dalszy #2

Informujemy, że prace konserwacyjne przeprowadzone w celu zapewnienia jeszcze wyższej wydajności infrastruktury odpowiedzialnej za kopie zapasowe na serwerach pocztowych s2, s3, s5, s8, s13 oraz serwera s2, s9 zostały zakończone powodzeniem. Od teraz jest możliwe wykonywanie kopii zapasowych oraz przywracanie danych.

Aktualnie pracujemy nad infrastrukturą kopii zapasowych na poniższych serwerach (w nawiasach szacowane terminy ukończenia prac):

– serwery pocztowe s4 (23.10.2015),

– s13 (24.10.2015).

W trakcie prac wykonywanie kopii zapaspwycj oraz przywracanie danych może nie być możliwe.

Backup

[Zakończona] Rozbudowa infrastruktury kopii zapasowych – ciąg dalszy #1

Informujemy, że prace konserwacyjne przeprowadzone w celu zapewnienia jeszcze wyższej wydajności infrastruktury odpowiedzialnej za kopie zapasowe na serwerach pocztowych s2, s3 oraz serwera s9 zostały zakończone powodzeniem. Od teraz jest możliwe wykonywanie kopii zapasowych oraz przywracanie danych. W sporadycznych przypadkach mogą wystąpić problemy przy przeprowadzaniu tych operacji z panelu klienta na serwerze s9. Do rana (22.10.2015) wszystko na owym serwerze wróci już do normy.

Aktualnie pracujemy nad infrastrukturą kopii zapasowych na poniższych serwerach (w nawiasach szacowane terminy ukończenia prac):

– serwery pocztowe s5/s8/s13 (22.10.2015),

– s2 (23.10.2015).

W trakcie prac wykonywanie kopii zapaspwycj oraz przywracanie danych może nie być możliwe.

Backup

Rozbudowa infrastruktury kopii zapasowych

W trosce o zapewnienie wysokiej wydajności części infrastruktury odpowiedzialnej za kopie zapasowe, nasi administratorzy wykonują obecnie prace konserwacyjne na poniższych serwerach (w nawiasach szacowane terminy ukończenia prac):

– serwery pocztowe s2/s3 (21.10.2015),
– s9 (22.10.2015),

W trakcie trwania prac,  może nie być możliwe wykonywanie kopii oraz przywracanie danych.
W ciągu następnych 2 tygodni, prace obejmą także inne serwery o czym będziemy na bieżąco informowali.

Backup

[Aktualizacja] Dalsze prace na serwerze kopii danych

W związku z koniecznością prowadzenia dalszych prac na serwerze odpowiedzialnym za kopie danych występuje tymczasowy brak dostępu do panelu przywracania kopii.

Z uwagi na trwające prace, wykonywanie wszelkich nowych kopie zostało wstrzymane. Przewidziany czas zakończenia prac szacowany jest na godzinę 18.

Brak dostępności kopii dotyczy: s2, s7, s9, s13, uid5879-1, uid6906, uid8195, uid9312, poczta (wszystkie serwery)

[Aktualizacja 05.11.2015 godzina 18:10] Dostęp do kopii został przywrócony. W przypadku serwera s13 z uwagi na konieczność sprawdzenia integracji danych, nowe kopie tymczasowo nie będą tworzone.

norss

Opóźnienia w wysyłce wiadomości

Pragniemy poinformować, iż dniu dzisiejszym zostaliśmy ponownie zaatakowani dużą ilością wiadomości spamowych pochodzących z zewnątrz. Nasz system antyspamowy prężnie działa, aby odrzucić wiadomości typu spam w jak największej ilości.

Niestety przez ten atak mogą występować drobne opóźnienia zarówno w odbieraniu wiadomości jak i wysyłaniu poprzez protokół SMTP. Obecnie opóźnienia nie powinny przekraczać 15 minut.
Za wszelkie niedogodności i problemy najmocniej przepraszamy.

Równolegle pracujemy nad implementacją SpamExperts – prawdopodobnie najlepszego systemu antyspamowego na świecie, co powinno rozwiązać ten problem docelowo.