norss

Najczęściej zadawane pytania związane z awarią poczty

Pragniemy poinformować, że wszystkie problemy z pocztą ustąpiły. Przygotowaliśmy również odpowiedzi na najczęściej zadawane przez Państwa pytania związane z wczorajszą awarią poczty.

1. Czy maile, które wysłałem/am do tej pory dotrą w końcu do adresatów?

Jeśli po wysłaniu maila wyświetlił się komunikat „Wiadomość została wysłana” i nie otrzymałeś/aś zwrotki o nieudanym dostarczeniu wiadomości, z pewnością dotrze w końcu do adresata. Gdybyś później otrzymał/a maila zwrotnego z informacją mówiącą, że w danej chwili nie można wysłać wiadomości, najlepiej będzie powtórzyć wysyłkę.

2. Czy wysłane do mnie maile trafią w końcu do mojej skrzynki odbiorczej?

W tym wypadku nie powinno być żadnych problemów i wszystkie wiadomości powinny do Ciebie dotrzeć, ale może zdarzyć się, że nadawca otrzyma zwrotkę maila i będzie musiał powtórzyć wysyłkę. Z tym, że są to bardzo sporadyczne przypadki nie wynikające z awarii, lecz z prowadzonych wczoraj działań naprawczo-diagnostycznych.

3. Dlaczego wszystkie maile pobierają mi się ponownie?

Niestety po wykonaniu przez nas resetu serwera takie sytuacje mogą wystąpić, ale jedynie w przypadku łączenia się przy pomocy POP3 i przechowywania kopii wiadomości na serwerze.

4. Kiedy problem zostanie całkowicie wyeliminowany?

Problem został już wyeliminowany praktycznie w całości. Gdyby jednak pojawiały się pojedyncze przypadki problemów, prosimy o kontakt z Biurem Obsługi Klienta pod: kontakt@zenbox.pl.

5. Co zamierzacie zrobić, aby nie było ponownych problemów?

Jako, że w dużym stopniu do problemów przyczynił się wzrost ataków spamerów, w ciągu dwóch tygodni zostanie wprowadzone rozwiązanie SpamExperts, które rozwiąże wszystkie problemy ze spamem.

norss

Potwierdzamy dalsze problemy z działaniem poczty w zenbox.pl

Nie chcemy przed Państwem ukrywać problemów związanych z funkcjonowaniem poczty, gdyż rozumiemy jak bardzo ważne jest jej prawidłowe działanie.

Od momentu znacznego pogorszenia się sytuacji z pocztą w dniu wczorajszym, od około godziny 15 do godziny 4 w nocy, nad przywróceniem stabilności pracowało kilkunastu administratorów po stronie zenbox.pl oraz naszych partnerów.

O 3:41 przeprowadziliśmy ostatnie testy i uznaliśmy, że wszystkie problemy zostały rozwiązane. Od razu przygotowaliśmy zespół do pracy od samego rana, żeby na bieżąco monitorować sytuację.
Od godzin porannych obserwujemy znaczącą poprawę funkcjonowania poczty, jednak niestety po tak długich problemach niektórzy Klienci wciąż mogą zauważać opóźnienia w otrzymywaniu poczty na swoje skrzynki. Wszystkie te przypadki prosimy zgłaszać na kontakt@zenbox.pl.

Awaria była konsekwencją szeregu nałożonych na siebie problemów – przede wszystkim dużego obciążenia sieci i klastra pocztowego w wyniku bardzo dużego ruchu generowanego przez spamerów (w ostatnich dniach skala ataków przybrała niespotykane wręcz rozmiary).

W najbliższym czasie będziemy szerzej komunikowali przebieg wczorajszej sytuacji oraz informowali o wnioskach, które w tej chwili wyciągamy.

Bartosz Gadzimski
Prezes zarządu

Komunikaty techniczne

Prace techniczne 19 lipca

Informujemy, że dnia 19 lipca 2015 pomiędzy godziną 02:00 – 03:00 prowadzone będą obowiązkowe prace techniczne na klastrze pocztowym. W podanym czasie wystąpi maksymalnie 30 minutowa  przerwa w dostępie do usługi poczty. Wszystkie wiadomości zostaną dostarczane poprawnie.

Za utrudnienia przepraszamy.

 

Awarie

Problemy w klastrze pocztowym

W dniu dzisiejszym (03.07.2015r.) około godziny 8:30 wystąpił problem z funkcjonowaniem naszego klastra pocztowego który trwa nadal. Nasi administratorzy zostali o tym fakcie poinformowani, już pracują nad rozwiązaniem problemu.

Dokładna godzina godzina rozwiązania problemu nie jest jeszcze znana, lecz robimy wszystko w naszej mocy, aby problem rozwiązać jak najszybciej.

AKTUALIZACJA:

W chwili obecnej nasi administratorzy przywrócili stabilność działania systemów. Ze względów bezpieczeństwa związanych z dostępnością, w wypadku korzystania z protokołu pop3, wiadomości pobrane wcześniej mogą ponownie być pobrane z serwera.

Komunikaty techniczne

blokada portu 25

Dla klastrów od s9 do s13 wprowadziliśmy blokadę portu 25 dla wszystkich połączeń wychodzących.

W celu wykonywania połączeń z portem 25 poza sieć zenbox należy skontaktować się z BOK w celu dodania odpowiedniego wyjątku.

Informacje

Nowości w zarządzaniu SPAM-em

Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami w usłudze poczty wprowadziliśmy liczne mechanizmy wychwytujące dodatkowy SPAM. W każdej skrzynce pocztowej został utworzony nowy folder – SPAM. Wiadomości w tym folderze przechowywane będą 30 dni, a następnie automatycznie usuwane.

W webmailu (https://poczta.zenbox.pl/) pojawiły się funkcje umożliwiające szybkie opróżnienie skrzynek ze zbędnych wiadomości.

Wprowadziliśmy również dodatkowo skanowanie dotychczasowej zawartości kont pocztowych. Od dnia 30 czerwca 2015 do tymczasowego folderu SPAM_archiwum będą przenoszone wiadomości przefiltrowane z archiwalnych wiadomości. Folder SPAM_archiwum wraz z zawartością zostanie usunięty 30 lipca 2015r.

Jeśli nie korzystają Państwo z jakiś skrzynek, prosimy o ich skasowanie, ułatwi to przebieg całego procesu.